Wonderkind wint Oranje Handelsmissiefonds

Trotse winnaars en CEO's Laurent Scholten en Lars Wetemans

AMSTERDAM | WEERT – Wonderkind wordt het komende jaar gesteund door het Oranje Handelsmissiefonds om de internationale ambities te realiseren. Het Oranje Handelsmissiefonds is in 2012 opgericht door ING, KLM, MKB-Nederland en het ministerie van Buitenlandse Zaken om Nederlandse ondernemers sneller succesvol te laten worden in het buitenland. Met de steun van het Oranje Handelsmissiefonds maakt Wonderkind in 2018 de grote stap naar Amerika.

“We zijn ontzettend blij met het winnen van deze prijs. We zijn met Wonderkind inmiddels actief in meer dan 25 landen maar Amerika is toch een andere wereld. Het is geweldig dat ING, KLM en het ministerie hun netwerken en kennis inzetten om voor ons deuren te openen,” aldus Laurant Scholten en Lars Wetemans, CEO’s van Wonderkind.

In de wereld van recruitment is Wonderkind de David en Indeed, LinkedIn, Careerbuilder en Monster de Goliaths waar de Amsterdammers het tegen op moeten nemen. Wil je een kans maken tegen deze reuzen, dan heb je backup nodig. “Onze tech vormt een bedreiging voor deze spelers. Met de prijs van het Oranje Handelsmissiefonds openen we een kantoor in de VS. Ook in deze digitale wereld heb je boots on the ground nodig om daar klanten aan te sluiten en zo Amerika te veroveren. Volgend jaar verwachten we triple digit growth en te groeien van scale-up naar unicorn”.

Gaan waar talent gaat
Wonderkind is een Amsterdamse scale-up en een disruptor in de recruitmentwereld.
Traditioneel worden vacatures vooral via vacaturesites of LinkedIn gepromoot. De Wonderkind Artificial Intelligence doet het anders en maakt advertenties op basis van voorkeuren van mensen. Ze worden getoond op relevante plekken waar potentiële werknemers zich in het dagelijks online leven bevinden. ‘Onbereikbaar’ talent komt zo binnen handbereik. De meeste mensen zijn namelijk niet actief op zoek naar een nieuwe baan en de mensen die wel op zoek zijn, zijn niet per se de mensen die bij de vacature passen.

Door vacatures te richten op latent werkzoekenden, wordt de vijver waarin je vist minstens vijf keer zo groot, want maar 20% van de beroepsbevolking is actief op zoek naar ander werk. Ook analyseert en optimaliseert de Wonderkind AI de wervingscampagne continu, wat leidt tot meer kwalitatieve resultaten tegen aanzienlijk lagere kosten.

Over Wonderkind
Wonderkind vindt talent dat bij jouw vacature past, wie ze ook zijn en waar ze ook wonen. De innovatieve technologie gebruikt artificial intelligence om ‘onbereikbaar’ talent te bereiken, maakt en voert de perfecte campagne voor vacatures: volledig geautomatiseerd en hyper-targeted. In 2017 kreeg het bedrijf een investering van 2 miljoen euro en is het in 2016 door Sprout verkozen als Startup van het Jaar.

Wonderkind ondersteunt 10+ talen en is beschikbaar in meer dan 25 landen en werkt voor onder andere Randstad, Booking.com, KFC en Adecco. In 2016 is het bedrijf gestart met 4 medewerkers en sindsdien groeit Wonderkind exponentieel, er werken nu 71 FTE.

Vorig artikelInschrijvingen Rundje um ut Hundje 2018 geopend
Volgend artikelWeerter Kwâkboks bier blijkt succes