Golden Tulip Weert heeft een metamorfose ondergaan

Golden Tulip Weert

WEERT – Golden Tulip Weert heeft een metamorfose ondergaan. Een deel van de zalen is namelijk omgebouwd tot negen hoogstaande hotelkamers. Deze verbouwing staat geheel in lijn met de nieuwe merkstrategie van Golden Tulip die door Louvre Hotels Group in het leven is geroepen om het label Golden Tulip nog beter te laten inspelen op de veranderende behoeften van hotelgasten. 

Negen nieuwe hotelkamers
De nieuwe hotelkamers zijn voorzien van diverse technische snufjes. Zo kan je je telefoon draadloos opladen en zijn er lichtsensoren geïnstalleerd voor mensen die ’s nachts nog even het bed uitstappen. Je kan je verblijf personaliseren door je eigen muziek af te spelen op de televisie en is het tevens mogelijk je muziek te beluisteren via een box in de badkamer. Ook kunnen gasten hun favoriete Netflix serie volgen op de televisie. De koffiemachines en koffiecapsules zijn van Nespresso en door de luxueuze sanitair voorzieningen van Rituals kan Golden Tulip Weert een complete ervaring aanbieden. Voor deze voorzieningen is gekozen om alle gasten aangenaam te verrassen.

De doelgroep van Golden Tulip
De nieuwe merkstrategie is voor een deel gebaseerd op de wensen en behoeften van de  ‘millennials’, de doelgroep van de toekomst. Millennials zijn geboren tussen 1981 en 2000, leven vrijwel geheel gedigitaliseerd en zijn op zoek naar unieke ervaringen. De leefwijze van de millennial zorgt voor een aantal eisen die gesteld worden aan een hotel die mee gaat met de nieuwe merkvisie van Golden Tulip.

“Het gaat om een ‘mix van werk & fun’. Tijdens het werk nemen ze regelmatig een pauze en hebben dan behoefte aan een hip drankje of een gezonde snack. Daarom kiezen we voor banken op de nieuwe kamers en geen fauteuils. De millennial werkt op de bank, kijkt even tv, eet wat in de bar en gaat weer verder. Voor onze interieurarchitect is het een prima inspiratiebron om een stijl te ontwikkelen die vernieuwend is zonder een enorme breuk met wat er al is. We zijn en blijven een provinciehotel en ik wil de gasten ook niet vervreemden. Herkenning, ook op dat vlak, is en blijft belangrijk”,  aldus Fred Romeynders directeur van de Hotel- & Leisuregroep Zuid-Nederland.